سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ناحیهای کوچک اما مهم در منطقه یک تهران

منطقه ای روستایی در کوهپایه های تهران

در میان تمامی ناحیه ها و منطقه هایی که در تهران قرار دارند؛ یکی از مناطق وجود دارد که همچنان بافت روستایی و قدیمی خود را در برخی از نقاط حفظ کرده است. منطقه یک تهران، این منطقه از جمله ناحیه های لوکسی است که می‌توانید در کنار مدرن بودن آن بافت روستایی را در بخش های متفاوت این منطقه مشاهده کنید، دربند، دزاشیب، آجودانیه، حصاربوعلی و... از جمله محله‌هایی است که در میان 27 محله منطقه یک تهران از بافت قدیمی تری برخوردار است. اگر شما از دسته افرادی هستید که می‌خواهید یکی از محله های رویایی تهران را در قالب سنتی مشاهده کنید پیشنهاد ما رفتن به خیابان دربند تجریش است با مسکن آکس همراه باشید.

از میان تمامی محله های این منطقه می‌توان گفت زندگی در تجریش برای داشتن یک زندگی با آب و هوای مطلوب می‌تواند برای شما به‌عنوان یکی از بهترین مناطق تهران باشد. از سوی دیگر میزان درختان قدیمی و فضاهای سبزی که در این بخش از تهران واقع شده به نسبت دیگر بخش های تهران بیشتر است. شما تنها با قدم گذاشتن در خیابان ولیعصر می‌توانید درختان قطور و بلند قامتی را مشاهده کنید که قدمت بالایی دارند این درختان تنها به زیبایی و پاکی محیط در این خیابان نمی پردازد بلکه این درختان با قرار داشتن در اطراف این خیابان نشان دهند اصالت این منطقه است.

دسترسی به محله دزاشیب و محله آجودانیه

آجودانیه شهری در میان کوه ها

برای آجودانیه یکی از اولین مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد سربالایی هایی است که در این منطقه قرار دارد. نزدیکی به کوه های اطراف تهران سبب شده است تا این محله روی سراشیبی قرار داشته باشد. در کنار این موارد وجود سازه ها و ساختمان‌های مدرن در این بخش از تهران می‌تواند ویو جذابی را در این منطقه ایجاد کند. قطعا هر کسی که در آجودانیه باشد یک بار به عرش آجودانیه رفته است. سازه ای مدرن در کنار آپارتمان‌های بسیار ساده آجودانیه می‌تواند شما را با تضاد های بسیاری روبه‌رو کند.

دزاشیب سرزمین عجایب تهران

از محله‌هایی که در نزدیکی تجریش قرار دارد دزاشیب تهران است. با پا گذاشتن در این محله اولین چیزی که به یاد می آورید نوستالژیک بودن این منطقه است؛ قدم زدن در خیابان‌ها با درختانی بلند  و کهنه ای که با خود تاریخ را حمل می‌کنند می‌تواند احساس زیبایی را در ذهن شما ایجاد کند. خانه ها و سازه هایی که در نزدیکی یکدیگر قرار دارند از دیگر بخش هایی است که می‌توانیم به آن بپردازیم. دزاشیب در برخی از بخش های خود شما را وارد یک زندگی ساده و زیبا درکوهپایه های اطراف تهران می‌کند در مقابل در برخی از ناحیه های خود می‌تواند شما را با ابعاد مدرنی که در تهران قرار دارد آشنا کند.

آپارتمان‌های مدرن دزاشیب در کنار پاساژ ها و مراکز تجاری و تفریحی این حس را در شما ایجاد می‌کند که شما با خرید یک واحد آپارتمانی در دزاشیب وارد یک دنیای دیگری شده اید. چراکه قرار داشتن زندگی ساده در کنار مدرنی می‌تواند شما را به یاد سرزمین عجایبی بیندازد که آلیس به آن سر زد.